Tips Study Last Minute SPM

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua, apa khabar. Long time no see yalls right?

Okay so harini, kita share dengan para pelajar yang tak lama lagi akan menghadapi peperiksaan besar iaitu SPM. Baru- baru ni awak - awak semua  baru je lepas exam trial kan, so peperiksaan sebenar SPM dah tak lama lagi dah. Hanya tinggal 48 hari lagi, so you guys ada dalam sebulan and couple weeks before you sitting for the examination.

So without further due, let me spill some tea first. THIS is kinda DISCLAIMER. Semua tips yang kita akan share dengan korang adalah tips yang kita amalkan waktu kita ambil SPM dulu tahun 2016. Tips ni,mungkin tak sesuai bagi sesetengah orang so jangan tiru 100% semua tips yang bakal di kongsi. Adik- adik semua boleh ambil tips yang rasa sesuai dengan cara pembelajaran korang.

Okay,itu sahaja DISCLAIMER akak ye.

Sebenarnya, tips last minute ni tak berapa nak elok untuk diamalkan, tapi takpe sebab sis pun selalu study last minute >_< hahahhaha. It works guys, kalau yang jenis macam akak ni, boleh la follow. Tapikan 48 hari before SPM it is quite early right? Luls

Sis, ada 10 TIPS/HACKS untuk study last minute untuk korang


  1. BACA NOTA RINGKAS UNTUK SUBJEK SEJARAH/PENDIDIKAN ISLAM
  • Baca nota ringkas kat sini maksudnya, bukan korang baru nak tulis/buat nota tau. Tapi korang BACA, baca dari mana? Ha, ni sis nak bagitau buku-buku yang sis guna dulu untuk refer nota ringkas.Untuk SEJARAH kalau macam sekolah akk pihak PPD atau Pegawai Pendidikan Daerah jabatan Sejarah ada edarkan buku nota ringkas , buku tu ade akronim yang sangat senang untuk hafal, so sis quite lucky kerana ada PPD yang baguih
  • Kalau korang ada buku yang ada buat akronim bagusla, korang hafal/baca itu je bila dah dekat nak exam, for sure korang boleh ingat dlm exam.
  • So untuk siapa yang takde buku atau sumber, jangan risau sis payung korang. TEKAN SINI . Manfaatkan sebaik mungkin ye.

     2.

Comments

Popular posts from this blog

Minta Allah Tunjuk Jalan

Update